شرح وظایف و ساختار سازمانی معاونت فرهنگی ـ تبلیغی:
1. پيشنهاد سياستهاي كلان، برنامههاي بلندمدت و میانمدت فرهنگی، تربیتی و تبلیغی طلاب و دانشآموختگان به مراجع ذيربط جهت بررسي و تصويب؛
2. سیاستگذاری اجرایی، برنامهریزی، هماهنگسازی، نظارت و ارزیابی امور فرهنگی، تربیتی و تبلیغی طلاب، مبلغان و دانشآموختگان حوزههای علمیه خواهران در چارچوب سیاستهای کلان و مصوبات ابلاغی شورای سیاستگذاری؛
3. مشارکت در مطالعه، طراحی و بهینهسازی نظام جامع علمی ـ تربیتی حوزههای علمیه خواهران؛
4. مطالعه، طراحي و بهينهسازي امور تهذیبی، تربیتی و مهارتی نظام علمی ـ تربیتی حوزههای علمیه خواهران و پيشنهاد به مراجع ذيربط جهت بررسي و تصويب؛
5. ساماندهي، ارتقاء و توسعه امور فرهنگي، تربيتي و تبلیغی طلاب خواهر؛
6. برنامهريزي براي ترويج و تعميق معنويت و زيّ طلبگي طلاب خواهر و خانوادههاي ايشان؛
7. طراحي و پيشنهاد رشتهها و سرفصلهاي تحصيلي مرتبط با تربيت فرهنگی و اخلاق اسلامي، به مراجع ذیربط؛
8. طراحي دورههاي كوتاهمدت دانشافزايي و مهارتي اساتيد اخلاق، مشاوران، مديران فرهنگي، مبلغان و دانشآموختگان و اجراي متمرکز آن در صورت ضرورت؛
9. مشارکت مؤثر و فعال در تهیه و تدوین متون و منابع درسی در جهت تحقق امور فرهنگی، اخلاقی و تبلیغی؛
10. همكاري با ساير معاونتها در تعيين شاخصها و معيارهاي اخلاقي گزينش كادر علمي و اجرايي؛
11. مشاركت در طراحي نظام پذيرش طلاب، به منظور اثربخشی معيارها و شاخصهاي اخلاقي و معنوي؛
12. برنامهريزي جهت بهكارگيري اساتيد اخلاق و اعزام آنها به حوزههاي علميه استاني، بر اساس شاخصها و معيارهاي اخلاقي و تربيتي مصوب؛
تبصره: جذب، بهكارگيري و اعزام اساتيد اخلاق براي تدريس در دورههاي رسمي و گزينش علمي و عمومي ايشان، همانند ساير اساتيد خواهد بود.
13. برنامهريزي به منظور افزايش آگاهيهاي سياسي و اجتماعي طلاب خواهر و تعميق بينش و افزايش مشاركت آنان در امور سياسي و اجتماعي؛
14. تعريف، تبيين و تثبيت هويت حوزوي طلاب خواهر و برنامهريزي براي ارتقاي آن؛
15. برنامهريزي به منظور استفاده مؤثر از محصولات و ابزارهاي فرهنگي، در راستاي تحقق اهداف فرهنگي و تبلیغی؛
16. برنامهريزي به منظور ترويج فرهنگ قرآني و حديثي در بين طلاب خواهر، مبلغان و دانشآموختگان؛
17. برنامه¬ریزی و اقدام به منظور ارزشیابی فرهنگی - تبلیغی طلاب خواهر، مبلغان و دانشآموختگان؛
18. برنامهریزی و اقدام برای ارتقاء بهداشت و سلامت طلاب خواهر؛
19. گسترش فرهنگ ایثار و شهادت از طریق ساماندهی امور بسیج طلاب خواهر؛
20. تشكيل و برگزاري جلسات شوراي فرهنگي-تبلیغی؛
21. هدايت، حمايت و ارزيابي امور فرهنگي و تبلیغی مبلغان و دانشآموختگان واحدهاي تابعه در چارچوب مصوبات و ضوابط؛
22. پیشنهاد اصلاح و تكميل قوانين، مقررات، آیيننامهها و دستورالعملهاي فرهنگي و تبلیغی و ارائه به مراجع ذيربط جهت بررسي و تصويب؛
23. برنامهریزی برای توسعه کمی و کیفی آموزشهای رسمی تبلیغ در چارچوب نظام آموزشی حوزه علمیه خواهران؛
24. بهرهگیری از رسانهها و فناوریهای نوین در امر تبلیغ در چارچوب سیاستهای مصوب شورای سیاستگذاری حوزههای علمیه خواهران؛
25. تدوین برنامههای مناسب جهت مقابله با فعالیتهای فرق و ادیان انحرافی و برگزاری دورههای آموزشی کوتاهمدت در صورت ضرورت؛
26. مساعدت در سازماندهی نیروهای غیر روحانی فعال در عرصه تبلیغ از طريق همکاری با نهادهای مربوطه؛
27. همکاری با نهادهای علمی، آموزشی و فرهنگی کشور در زمینههای اعزام مبلغ و برگزاری دورههای آموزشی کوتاهمدت در راستای وظایف؛
28. برنامهریزی جهت تخصصیسازی امر تبلیغ با توجه به تنوع مخاطبین و اقشار جامعه زنان؛
29. همکاری با سازمانها و نهادهای فرهنگی – آموزشی در زمینه نقد و تدوین کتب درسی دینی در چارچوب ضوابط و مقررات؛
30. پيشنهاد برنامه و بودجه سالانه معاونت فرهنگی و تبلیغی به مرجع ذیربط؛
31. تهيه و تنظيم گزارش عملكرد به صورت دورهاي و موردي و ارائه به مراجع ذیربط؛
32. انجام ساير امور ارجاعي از سوي مدير مركز.
ساختار سازمانی معاونت فرهنگی ـ تبلیغی مرکز مدیریت حوزههای علمیه
شرح وظایف و ساختار سازمانی معاونت فرهنگی ـ تبلیغی:

شرح وظایف و ساختار سازمانی معاونت فرهنگی ـ تبلیغی به شرح زیر است: