شرح وظایف روابط عمومیهای مدیریتهای استانی حوزههای علمیه خواهران:
1- تهیه محتوای مورد نیاز بروشورها، معرفیها و گزارشهای عملکرد و نمایشگاهها
2- مدیریت محتوایی بخش خبری سایت مدیریت استانی
3- مدیریت سامانه پیام کوتاه روابط عمومی (در صورت استفاده خاص امور خبری و اطلاعرسانی عمومی)
4- تعامل و پاسخ به نامههای روابط عمومی مرکز
5- حضور در جلسات هماهنگی با روابط عمومی سایر ادارات و نهادهای حوزوی و حکومتی
6- هماهنگی و برگزاری مراسمهای رسمی (در حیطه روابط عمومی)
7- انجام امور تشریفاتی میهمانان ویژه
8- دریافت سئوالات عموم نسبت به حوزه و دریافت پاسخ مناسب از مسئولان مربوطه و پاسخ به سئوال دریافتی
9- تهیه و ارتقای بانک اطلاعاتی کارشناسان خانم مورد نیاز برای همکاری با روابط عمومی در جلسات، نمایشگاهها و مصاحبههای کارشناسی رسانهای
10- حضور در جلسات تکریم و ترحیم به نمایندگی از مدیریت استانی و مرکز
11- بررسی و اظهار نظر کارشناسی در خصوص امور ارجاع شده
12- فراهم کردن زمینههای ارتباط موثر با علمای دینی و شخصیتهای حوزوی
13- مطالعه و پیگیری تهیه هدایای میهمانان ویژه
14- تهیه متن پیامها و بیانیههای تبریک و تسلیت و گرامیداشت ایام و مناسبتها
15- همکاری در تکریم کارکنان، بازنشستگان و خانواده طلاب، کادر و پرسنل مرحوم
16- تهیه و ارتقای بانک اطلاعاتی ارتباط با علمای و شخصیتها و مراکز همسو
17- انجام یا پیگیری امور طراحیهای گرافیکی و تبلیغاتی
18- فضاسازی محیطی مدیریت استانی
19- طراحی و اجرا یا پیگیری فضاسازی مراسمها، همایشها و جلسات
20- برگزاری نمایشگاهها یا برپایی غرفههای مدیریت استانی در نمایشگاهها
21- شناسایی ظرفیتهای تبلیغاتی در داخل و خارج از مدیریت استانی
22- تهیه و ارتقای آرشیو طرحهای تبلیغاتی مدیریت استانی
23- تصویربرداری و عکاسی مورد نیاز مرکز مراسمها، مصاحبهها و...
24- تهیه بانک کلیپهای صوتی و تصویری مناسبتی
25- تهیه کلیپهای صوتی و تصویری از فعالیتهای مدیریت استانی
26- تهیه و ارتقای آرشیو فیلم و صوت مدیریت استانی
27- تبرقراری ارتباط پایدار با رسانهها به ویژه صدا و سیما
28- شناسایی، سازماندهی، برنامهریزی ارتقای توان و هماهنگی استفاده از کارشناسان رسانهای از میان مبلغان و خواهران طلبه
29- برنامهریزی و هماهنگی تولید برنامههای صوتی و تصویری برای رسانهها از سوی روابط عمومی
30- تهیه و ارتقای بانک اطلاعاتی فعالان رسانهای
31- رصد رسانهها و ارائه گزارشهای دورهای از اخبار و گزارشهای ارسالی روابط عمومی
32- رصد رسانهها و ارائه گزارشهای دورهای از اخبار و گزارشهایی که در مورد حوزههای علمیه خواهران منتشر شده است.
33- دعوت و مدیریت حضور اصحاب رسانه در مدیریت استانی
34- تهیه گزارشهای دورهای تحلیل فضای رسانهای در موضوعات فرهنگی
35- راهاندازی و مدیریت کانالهای اطلاعرسانی خبری عمومی مدیریت استانی در فضای مجازی به ویژه تلگرام
36- تولید کلیه اخبار و گزارشهای خبری مرکز
37- ارسال اخبار تولیدشده به رسانهها
38- تنظیم و بازنویسی اخبار واصله از مدارس علمیه به منظور انتشار در کانالهای اطلاعرسانی مرکز و سایر مجاری
39- شناسایی، تهیه بانک اطلاعاتی و آموزش رابطان خبری مدارس علمیه
40- تهیه گزارش تصویری (عکس) از مراسمها و جلسات
41- انتشار اخبار بر روی سایت مدیریت استانی، ارسال خبرهای استان به روابط عمومی و پیگیری انتشار
42- تولید و انتشار نشریه خبری مدیریت استانی
43- تولید و انتشار ویژهنامههای مطبوعاتی
44- تهیه آرشیو دستهبندی شده اخبار استان
45- تهیه بانک اطلاعات لازم از سخنرانان، رزمندگان، مداحان و ... جهت استفاده مدیریت استانی و مدارس
46- طراحی برنامههای محتوایی و اجرایی مراسمها برای مدیریتهای استانی
47- تهیه بانک اطلاعاتی شخصیتها و مراکز مرتبط بینالمللی همسوی داخلی و خارجی
48- تنظیم ملاقات با شخصیتها و موسسات فرهنگی و مذهبی بینالمللی ایرانی و غیرایرانی
49- دعوت از میهمانان خارجی مرتبط
50- شرکت فعال در جلسات و فعالیتهای بین المللی مرتبط
51- تولید محتواهای اطلاعرسانی به زبانهای مختلف
شرح وظایف روابط عمومیهای مدیریتهای استانی حوزههای علمیه خواهران:

شرح وظایف روابط عمومیهای مدیریتهای استانی حوزههای علمیه خواهران ابلاغی از سوی مرکز مدیریت به شرح زیر می باشد: