کد مطلب: 63040 تعداد بازدید: ۱۴۸

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران:

مدرسه‌محوری به معنای تحقق اهداف حوزه‌های علمیه خواهران در مدارس است

شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۲:۵۶
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: مدرسه‌محوری به معنای تأمین تمامی زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به منظور تحقق اهداف حوزه‌های علمیه خواهران در سطح مدارس است.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر حصاری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری – اطلاع رسانی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به الگوی مدیریت مدرسه محور گفت: مدرسه‌محوری به معنای تأمین تمامی زیرساخت‌های سخت‌افزاری  و نرم‌افزاری به منظور تحقق اهداف حوزه‌های علمیه خواهران در سطح مدارس است.
وی افزود: باتوجه به اینکه مدارس علمیه خواهران در زمان‌ها، مکان‌ها و شرایط اقلیمی و فرهنگی مختلف شکل‌ گرفته‌اند در یک طیف قرار می‌گیرند و ما یک نوع مدرسه ایستا نداریم و بدون تردید همین تفاوت‌ها نیز نقش بسیار زیادی در نحوه اعمال سیاست‌ها و برنامه‌ها در مدارس دارند.
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران با بیان به دلیل شکل‌گیری مدارس در شرایط اقلیمی متفاوت، بوم‌شناسی فرهنگی ضرورت دارد خاطرنشان کرد: در گذشته از طرف ستاد یک برنامه کلی به تمام مدارس علمیه خواهران ابلاغ می‌شد و مدارس نیز به توجه به توانایی‌های خود برنامه‌ را اجرا می‌کردند  اما در سال جاری با بررسی‌هایی که انجام شده، اطلاعات کاملی از توانایی و ظرفیت‌های مدارس علمیه خواهران داریم و برنامه‌های مدارس را براساس شرایط آن‌ها تدوین کردیم.
وی با بیان اینکه نقطه عزیمت و اقدام ما در همه امور، باید آستانه تحمل جامعه مخاطب باشد ادامه داد: در مدیریت مدرسه محور ما ظرفیت و توانایی سنجی می‌کنیم تا ببنیم جامعه مخاطب که می‌خواهیم برنامه‌ را برای آن‌ها اجرا کنیم در چه نقطه‌ای قرار دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حصاری با بیان اینکه پژوهش در حوزه‌های علمیه خواهران جوان و نوپا است عنوان کرد: ما اگر می‌خواهیم از میان طلاب، پژوهشگر تربیت کنیم و به که تعبیری مقام معظم رهبری که در مورد حوزه‌های علمیه خواهران داشتند، برسیم باید گام به گام و نقطه به نقطه حرکت کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: معاونت پژوهش سه دوره پشت سر گذاشته که دوره سوم پرداختن به این ماموریت پژوهشگری است و انتظار داریم که به سمت و سویی حرکت کنیم که در میان خواهران طلبه، جمع و طیفی به عنوان پژوهشگر تربیت شوند.