حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) اصفهان با استنادبه آیات 85 به بعد سوره مبارکه طه گفت: (وقتی که حضرت موسی(ع) برگشتش از کوه طور به تأخیر افتاد شخصی از بنی اسرائیل به نام سامری مردم را به گوساله پرستی دعوت کرد،و زمانی که پیامبر خدا به سوی قومش برگشت و از آنها خشمگین شد، درباره تغیر قبله آنها سوال کرد و آنها در جواب گفتند: ( قالوا ما اَخلفنا مَوعِدَکَ بِمَلکِنا و لکِنّا حُملنا اَوزاراً مِن زینَةالْقومِ فَقَذفناهاو...)ما بااراده خود با وعده تو مخالفت نکردیم بلکه ما را وادار کردند که بارهایی از زیور و زینت این قوم را حمل کنیم پس آنان را درآتش انداختیم.) از این آیات برداشت می شود که بستری که جامعه را برای پذیرش انحراف می سازد این است که فرهنگ طاغوت به توده مردم سرایت کند.(شاه رفت اما روحیه کاخ نشینی و سرمایداری در ایران ماند.)
وی افزود: نکته دیگری که باید به آن توجه نمود این است که(در آیه88 بیان شده سامری شعار(هذا الهکم و اله موسی) را به مردم تلقین کرد،) شعار خدا پرستی همان است اما این شعارماهیتش عوض می شود مردم خدا پرست مصداق خدا را گم می کنند و آنکه مردم را به سمت طاغوت می کشد با اطلاعات کامل درباره دین به سمت اعتقادات مردم هجوم می کند یعنی با حرف دین برعلیه دین می تازند.
حجت الاسلام حسینی در ادامه تفسیر آیات گفت: وقتی ولی خدا(حضرت موسی) جانشین خود(حضرت هارون) را درباره بازگشت مردم به شرک توبیخ کرد، وی با توجه به آیه 94 گفت:..انّی خَشیتَ أن تَقولَ فَرقْتَ بینَ بنی اسرائیل و لَمْ تَرْقُب قَوْلی.و نکته برداشت شده از این آیات این است که همیشه و درهمه حال اولویت اول ولیّ خدا حفظ وحدت ویکپارچگی جامعه اسلامی است. زیرا اختلاف بین مردم، امنیت جامعه اسلامی را به خطر می اندازد.
وی خاطر نشان کرد: امر مهم در جریان نفاق گزاره هایی است که برای مردم مقدس است، مقدساتی که ظاهری است و در واقع طبلی تو خالی بیشتر نیست.
حجت الاسلام حسینی در پایان متذکر شد:در طول تاریخ سامری هایی هستند که تولید گوساله میکنند وظیفه اصلی طلاب گرفتن گوساله از مردم است، قدرت استدلال مردم را باید بالا ببریم،شخصیت سامری ها را تبیین کنیم، قدرت گوساله را بی اثر کنیم و در رابطه با انتخابات 96 حضور حداکثری ما در صحنه است زیرا با توجه به آیه جاء الحق و ذهق الباطل،باید حق در صحنه حضور پیدا کند.